KAAN ile 5'inci nesil savaş uçağına sahip ülkeler arasında yerini alan Türkiye büyük bir projeye imza attı. KAAN'ın gerçekleştirdiği ilk uçuşta pilot koltuğunda test pilotu Barbaros Demirbaş yer aldı.

Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda Türk Havacılık Uzay Sanayii tarafından yürütülen KAAN Türkiye için en önemli teknoloji projelerindendir.

Uşak’ta Su Kesintisi Krizi: Sorun Giderildi Ama Mağduriyetler Devam Ediyor Uşak’ta Su Kesintisi Krizi: Sorun Giderildi Ama Mağduriyetler Devam Ediyor

Uçuş öncesinde KAAN için son testler gerçekleştirildi. KAAN, fırlatma koltuğu testleri, tam boy statik testi, kontrol yüzeylerinin atalet ve statik testleri, iniş takımı düşürme testleri, sistem entegrasyon laboratuvarında aviyonik sistem testleri, yakıt testleri gibi önemli noktalardan sonra pistte yavaş ve hızlı taksi testlerini gerçekleştirerek uçuşa hazır hale geldi.

Yüksekliği 6, uzunluğu 21 metre olan Milli Muharip Uçağı KAAN’ın, kanat açıklığı 14 metredir. Çift motoru, yüksek manevra kabiliyeti, gövde içi silah taşıyabilmesi, radara düşük görünürlüğü ve elektronik harp kabiliyeti de özellikleri arasında yer alıyor. KAAN’ın Kokpiti ise tek kişilik.

KAAN’ın, insansız hava araçları, havadan ihbar, kontrol gibi platformlar ve tedarik edilmesi planlanan diğer unsurlarla ortak çalışabilecek olması ise en önemli özelliklerindendir.